The hike - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jens Akker - WaarBenJij.nu The hike - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jens Akker - WaarBenJij.nu

The hike

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jens

24 September 2009 | Verenigde Staten, New York

Maandag 21 september 2009

Rond negen uur werden we ruw gewekt door de buurvrouw die met haar vacuum cleaner haar motor home aan het stofzuigen was. Oh, I thought that everyone went out for a hike this morning. Vroeg in de morgen waren Rosy, Nicole en Richard vertrokken voor een tocht naar de top van Half Dome, een hoge top van een van de bergen om ons heen. Dat de minder geoefende sporters nog lagen te genieten van de ochtend boslucht, dat had ze niet verwacht.

We had to get out of bed anyway. We wilden die middag op tijd weer op weg om voor donker weer in Alameda aan te komen. Voor die tijd hadden we nog een iets minder heftige hike gepland met Carol. We zouden samen de Mist Trail lopen tot de eerste waterval.

Dat bleek een stevige klim te zijn. With tempretures rising en een stijl pad voor ons was dit een stevig stukje lopen. De andere helft van de groep was hier vanmorgen om zes uur al langs gekomen en dit was niet het zwaarste deel van hun tocht. Weer prachtige foto’s genomen, zelfs van de waterval, die nog net niet was opgedroogd.

Weer terug aan het begin hebben we nog samen wat gedronken om vervolgens in de auto te stappen voor ons laatste stuk kilometer vreten op Amerikaanse bodem. Onze spullen hadden we voor de klim al in de auto gelegd, dus we konden meteen er vandoor. Eerst nog even langs een mooi uitkijkpunt om nog wat foto’s te maken en dan via de 140 weer naar huis. Leuk als Nederlanders je in het Engels vragen om een foto van je te maken en dan vervolgens in het Nederlands te antwoorden ‘Het mag ook wel in het Nederlands’. Wat is de wereld toch klein.

We waren op tijd in Alameda. Ik moest van Sjanie nog stoppen onderweg voor verse aardbeien, maar dat is helaas niet gelukt. Wat wel gelukt is, is een gecombineerde tankstop en dinner bij een Shell-pomp met een Burger King er naast (lekker vet man). We hadden gebeld met Pauline, dat we rond acht uur thuis zouden komen en we hadden nog wat tijd over, dus nog maar even een kopje koffie bij ome Jappie. Gezellig.

Precies op tijd kwamen we bij Don en Paulina aan. Right on time zeggen ze hier. Nog even een glaasje drinken en verslag doen van de belevenissen. Een paar geschenken overhandigd en toen lekker naar bed. Niet nadat we een lekkere douche hadden genomen (die we op de camping hadden gemist).

• 24 September 2009 - 21:42

Sybe En Joke:

Lekker genieten van de laatste dagen. Tot gauw.
    Liefs,
    Sybe en Joke

• 24 September 2009 - 22:13

Melody:

WOW mooie foto!!! is dat echt!?

tot morgen :D:D:D

x

• 25 September 2009 - 06:23

Moeke:

tou morro, am speak englics omiiiiiiiiiiiii