Church & Yosemite - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jens Akker - WaarBenJij.nu Church & Yosemite - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jens Akker - WaarBenJij.nu

Church & Yosemite

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jens

24 September 2009 | Verenigde Staten, New York

Zondag 20 september 2009

Vandaag gaan we voor de middelste dienst. Die begint om half tien. Dat betekent dat we niet te vroeg uit bed hoeven. Maar ja, na al dat lekkere eten en de diverse wijntjes was het toch weer vroeg. Niet zo vroeg als voor Tony. Hij moest ook in de eerste dienst spelen (bas) die begon om acht uur. Met oefenen van te voren moest hij dus al om kwart over zes de deur uit.

Nicole, would you take Jens and Sjanie to church please? I have to go now. Carol moest tijdens de tweede dienst zingen in the choir en was al laat, dus Nicole reed met ons mee, om de weg te wijzen. Vijf over half negen we arrived. Geen nood er was nog plaats. Ook dit was weer een mega kerk, waar ‘s morgens drie diensten werden gehouden. De eerste voor de mensen die van de wat meer traditionele muziek houden. De tweede voor de huidige Opwekkingsstandaard en de derde voor de wat hardere muziek met licht en rook.

Na de dienst opteerden we voor nog een stuk dienst, om ook de special effects van de derde dienst even mee te kunnen maken. Gaaf, vet cool man. Wij voelden ons wel thuis op de grens tussen dienst 2 & 3. Na de dienst nam Tony ons mee naar het International House of Pancakes. All over Amerika betekent hier dus al internationaal.

Na een heerlijke lunch namen we afscheid van Tony, die een heel goede gastheer voor ons was geweest. Het was te kort.
Wij weer in de auto, een middagje achter Carol en Nicole aanrijden naar Yosemite Park, waar we die nacht zouden kamperen. Inmiddels waren we al gewend aan eindjes rijden en deze rit verliep zonder problemen. Bumperkleven op afstand ging me goed af.

Een huisje op de weg van een parkwachter die entree vroeg voor het volgende park, herinnerde ons er aan dat we weer in een National Park gingen. Dit keer Yosemite, het Park to be in. Hoge granieten rotswanden maakten indruk op de voorbijgangers. Overal stonden weer auto’s langs de weg om deze wonderen der natuur op de gevoelige plaat vast te leggen.

Midden in het park zetten wij onze auto op de centrale parkeerplaats en deden de bagage die we die nacht echt nodig hadden in de auto van Carol. Rosy stond ons al op te wachten op de parkeerplaats en we werden warm verwelkomt in haar park (Rosy is a fan of this park). Samen met onze kwartiermaakster gingen we naar het plekje waar we onze tent mochten opzetten voor de nacht.

Nadat het kamp was ingericht en al het voedsel was opgeborgen in de bear box, zijn we een mega pizza gaan halen om die vervolgens bij ons kampvuur onder het genot van weer een wijntje hebben opgepeuzeld. Inmiddels was het donker geworden en hadden we het kampeergevoel volledig te pakken.

Richard, de zoon van Rosy, kwam later op de avond. Nicole was dol op haar neef, that you can tell. We hebben gezellig geluisterd naar gesprekken tussen moeder en zoon en moeder en dochter. De volgende dag moesten we weer een end rijden, dus voldaan van weer een fijne dag en al dat natuurschoon, gingen we lekker in onze slaapzak op ons king size luchtbed.

• 24 September 2009 - 12:08

Melody:

wat leuk op een camping slapen :) echt vakantie!
    morgen om deze tijd zijn jullie alweer in Nederland! geniet er nog even van! Knuffel mel